سیر و پیدایش انیمه Hametsu no Oukoku
«قلمرو های ویرانی» یک سری مانگای ژاپنی به قلم و تصویرگری یوروهاشی (yoruhashi) است و بخش دوم کار قبلی این نویسنده یعنی قلمرو های کالیبرن (Tsurugi nō Ukoku) است که فراموش شده بود. این مانگا در تاریخ 5 آوریل 2019 انتشارش را در مجله مانگای پسرانه (شونن) مگ گاردن (Mag Garden) به نام باغ کمیک ماهانه (Monthly Comic Garden) آغاز کرد. این اثر همچنین در وبسایت های مانگا دوا (Manga Doa)، مگ کمی (Mag Comi)، و پیکسیو کمیک (pixiv Comic) منتشر شد و تا اکتبر 2023 نه جلد از آن جمع آوری شد. در آوریل 2020 سرگرمی هفت دریا (Seven Seas Entertainment) اعلام کرد که سری را برای انتشار انگلیسی مجوزدهی کرده است. یک فوریه 2023 ساخت یک سریال انیمه تلوزیونی اعلام شد. این سریال توسط استودیو انیمیشن آزمایشگاه انیمیشن یوکوهاما (Yokohama Animation Laboratory) تولید شده و کارگردانی آن را کیتارو موتوناگا (Keitaro Motonaga) بر عهده گرفته است. این انیمه از 7 اکتبر تا 23 دسامبر 2023 در بلوک برنامه نویسی روی آنتن رفت. آهنگ تیتراژ آغازین این انیمه « تا ناپدید شدنش » (Kieru Made) اثر هانا هوپ (Hana Hope) است، و آهنگ تیتراژ پایانی اش «دعا» (Prayer) اثر هو-یا اکستندد (Who – ya Extended). در انیمه اکسپو (Anime Expo) 2023 کرانچی رول (Crunchyroll) اعلام کرد که سریال را برای بیرون از آسیا مجوز دهی کرده است و مدیا لینک (Medialink) سریال را در جنوب و جنوب شرقی آسیا مجوز داده و در کانال یوتیوب آنی – وان آسیا (Ani-One Asia) آن را پخش زنده می کند.
چکیده داستان انیمه قلمروهای ویرانه
جادوگر ها زمانی نقشی اساسی در زندگی روزمره انسان ها بازی می کردند. حتی می توان گفت که آن ها پل بین انسان، طبیعت و قلمرو حیوانات بودند و مهم تر از همه، جهت حفاظت از میرا های عادی خدمت می کردند. بشریت با حماقت خود در نقطه ای با اختراع ماشین ها و سلاح های تکنولوژی بالا به این باور رسید که دیگر به کمک نیرو های «شیطانی» احتیاجی ندارد. در واقع، برعکس. از آن نقطه به بعد جادوگر ها شکار می شدند، حبس می شدند، و بعد اعدام می شدند. تنها عده کمی از ساحره ها موفق شدند از امپراطوری فرار کنند؛ و یکی از این افراد نامادری آدونیس (Adonis)، ساحره یخ، کلویی (Chloe) بود. آن دو در کنار یک دیگر زندگی ساکت و با نشاطی در منطقه روستایی داشتند، اما این دوام زیادی نداشت. یک روز، پوشش کلویی برملا شد و او را امپراطور شخصا در ملا عام به نمایش گذاشت و سرش را زد. آدونیس از آن روز قسم خورد که یک روز حسابش را با تمام بشریت صاف کند و به آن ها عذابی هزار برابر بدتر از چیزی که او و مخصوصا نامادری اش کشیدند بکشاند. او که تنها می تواند جادو را به لطف یک پر که کلویی درست کرد اجرا کند به زور با دوروکا (Doroka)، یک برده همراه می شود که آرزوی صلح بین بشریت و جادوگر ها را دارد. این دختر کلنجار های داخلی خودش را راجع به این که آیا انتقام واقعا راهیست که حتما باید طی شود دارد. آن ها همراه یک دیگر وارد یک سفر پر پیچ و خم می شوند، با اهدافی که نمی توانستند بیشتر از این با یکدیگر متفاوت باشند.
و اما در درون جهان اندرومدا (Andromeda) دوروثئا گرته (Dorothea Grethe) مرگ آلفردو (Alfredo) ، معشوقش را عزاداری می کند. او که می خواهد تمام راه های ممکن برای برگرداندن او را طی کند از مرز های جهان رد می شود و به دنیای قلمرو های ویرانی می رسد. او که هم اکنون تناسخ هم آلفردو و هم خودش را می بیند، به سفر خود برای احیای آلفردو راهی می شود.
دیدگاه مخاطب به انیمه Hametsu no Oukoku
«آخرین باری که یک سریال شدیدا بیش از حدود عادی خونین و خشن پر از نفرت شدید تا حد عشقی که از ورزیدن به تک و توک آشنا فراتر نمی رود دیدید کی بود؟ برای خیلی ها سریال کلاسیک لین اوکاموتو (Lynn Okamoto) الفن لید (Elfen Lied) به ذهن می رسد، تابستان 2004. که قرار بود به خاطر وضعیت به هم ریخته خون و بی رحمی و برهنگی اش شهرت پیدا کند؛ طوری که پس از بیست سال هنوز تاثیرش روی انیمه و مانگا می تواند به عنوان یک اثر محبوب فرقه های عجیب و غریب احساس شود که انگیزه ساخت بسیاری دیگر همچون سریال هیگوراشی هنگامی که گریه می کنند (Higurashi When They Cry) ریوکیشی07 (Ryukishi07) و میرای نیککی (Mirai Nikki) ساکائه ایسونو (Sakae Esuno) ملقب به دفتر خاطرات آینده شد. بهترین بخش این انیمه به راحتی موسیقی اش می شود، با طبیعت افسرده نسل کشی آشنایش که مرگ را یکی از اتفاقات رایج روزانه می بیند. مخصوصا بیشتر از همه تیتراژ آغازین هانا هوپ احساس اسرارآمیز امیدی که در ابتدا هست را دارد تا وقتی که به اوج آهنگ می رسد که همه چیز ناگهان فرو می ریزد و به مصیبت غم زده محض تبدیل می شود. و آهنگ تیتراژ پایانی دعا. اصلا نمی توانم برای ابراز تمام پشیمانی و خشمی که آدونیس هنگام از دست دادن کلویی احساس کرده و بعد انتقام را به عنوان کار تمام وقتش برای از میان برداشتن بشریت یا هر کسی که به فلسفه اش سوق ندارد به آهنگ بهتری فکر کنم. قطعا فکر نمی کردم که آهنگ پایانی یکی از آهنگ های مورد علاقه این فصلم شود. آهنگ های ژانر افسرده خوب حقیقتا چیز های چنگ به دل زنی از آب در می آیند. به عنوان یک مثال عالی بروید به نخستین تیتراژ پایانی فصل یک نیروی آتش انن (Enen no Shouboutai) گوش کنید. در کل برای من تجربه این انیمه یک سواری غم انگیز، اما درگیر کننده، در عین حال سرگرم کننده بود؛ مثل یک بزرگراه به جهنم که هرگز، هرگز فراموش نخواهم کرد.»
کاربری دیگر می نویسد: «این که آدونیس شاگرد یک جادوگر است و خودش جادوگر نیست وضعیت جالبی را ایجاد می کند. گرچه طلسم های زیادی که معمولا تنها جادوگر ها به آن ها دسترسی دارند در دست دارد، باز یک انسان است و مجبور است درون همان مرز ها کار کند. جادوی خیلی قدرتمندی دارد، اما به درجه ای که می تواند از آن استفاده کند محدود است. روش خوبی است که او را قوی کنند اما نه تا آن اندازه که داستان دیگر جالب نباشد.»