داستان انیمه
در ژاپن، شرط بندی بر روی مسابقات اسب سواری، از معدود حالت های قانونی برای قمار کردن است، برای همین، مسابقات اسب سواری عمومی، تبدیل به بخش جذابی از فرهنگ ژاپن شده اند. در این ورزش، به فردی که اسب را می راند و در مسابقه رقابت می کند سوارکار گفته می شود، و این همان چیزی است که یوو آریما آرزوی شدنش را دارد. پس از انگیزه گرفتن بعد از تماشای یک مسابقه اسب سواری، آیدول ۱۵ ساله، یوو، با ثبت نام در یک مدرسه اسب سواری بلند آوازه، تمام کشور را شوکه می کند. هیجان زده برای دنبال کردن آرزوی خود، به آرامی رابطه ای دوستانه با همکلاسی های جدید خود، از جمله شون کازامی با استعداد و آمانه گریس با اعتماد به نفس، که هر کدام به نحوه خود خاص و متفاوت هستند، ایجاد می کند. با وجود این که در این مسیر مشکلات و موانع زیادی امکان دارد باشد، یوو مصمم است تا هدف نهایی خود را دنبال کرده و با اسب خود یکی شود.
درباره انیمه
انیمه ورزشی ففنر نوجوانی، بیشتر از این که درباره اسب سواری باشد، درباره محبوبیت و شرط بندی بر روی اسب هاست. شخصیت اصلی داستان، یوو، لحظاتی یائویی گونه (روابط عاشقانه میان پسران) با شون کازامی، فرد دیگری که مانند یوو در اسب رانی تازه وارد است، دارد. برای راحتی بینندگان، هر دو شخصیت در این ورزش تازه وارد هستند و برای لذتِ بینندگان، هر دو با استعداد اند. بعضی افراد بصورت ذاتی در اسب رانی خوب اند. برای خوب بودن در اسب رانی به توازن، متناسب بودن از نظر ورزشی، و یکی بودن با اسب، نیاز است. آریمورا و کازانامی بسیار خاص هستند. آریمورا با اسب خود تلپاتی دارد و می تواند روح اسب ها را ببیند، در حالی که کازانامی می تواند صدای پای اسب ها و جایگاهشان را حتی از پشت رادیو تشخیص دهد. این دو با یکدیگر دوست می شوند و کازانامی یه آریمورا در مشکلاتش کمک می کند. یکی از مشکلات اصلی انیمه رد کردن ماه اول مدرسه است، که زمان مهم و حیاتی ای است، و بینندگان تازه واردی شخصیت های اصلی را به خوبی نمیبینند. مشکل دیگر اثر، شخصیت های زیاد اثر است، که در انیمه های ورزشی زیادی دیده می شود، و باعث می شود جز ۲ ۳ شخصیت اصلی، بقیه شخصیت ها عمق کافی نداشته باشند. با وجود این مشکلات، ففنر نوجوانی انیمه جذاب و خوش ساختی است و ارزش دیدن را دارد.